Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY
Ing. Jan Doležal
Na Lhotkách 837, 155 31
IČO: 87030284
DIČ: CZ8307120206
E-mail: info@trendly.sk
Ing. Jan Doležal
Na Lhotkách 837, 155 31
IČO: 87030284
DIČ: CZ8307120206
E-mail: info@trendly.sk
Jan Doležal, IČO: 87030284 je platcom DPH pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.trendly.cz a www.trendly.sk Číslo účtu: 276833521/0300 Číslo účtu pre SlovenskoIBAN: CZ22 0300 0000 0002 7683 3521 BIC kód/SWIFT: CEKOCZPP
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) spoločnosti Jan Doležal, so sídlom Na Lhotkách 837, 155 31, IČO: 87030284 (ďalej len „predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.trendly.cz (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
1.3. Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 24 mesiacov nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoju povinnosť z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3.4. Na objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
3.4.1. objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
3.4.2. spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a:
3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
3.5. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
3.6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi: Dobierkou - v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke; Prevodom - bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho 276833521/0300, vedený v spoločnosti Československé obchodní banky, a.s. (ďalej len „účet predávajúceho“); Online kartou – pomocou integrovanej platobnej brány;
4.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.3. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6 Obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.4. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.5. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradzovať kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
4.6. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
4.7. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.8. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho spoločne s produktom v balíčku.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1. Kupujúci berie na vedomie, že je nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu (napríklad gravírovanie, výmena určitých častí produktu za iné, produkt vytvorený pomocou konfigurátora apod. .), od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
5.2. Ak nejde o prípad uvedený v čl. 5.1 alebo o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do tridsiatich (30) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho info@trendly.sk.
5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
5.4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar podnikateľovi odoslal.
5.5.V prípade, že kupujúci využije právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru podľa čl. 5.2 vyššie, je kupujúci povinný vrátiť tovar nepoškodený, čistý, bez známok opotrebovania a kompletný (vrátane príslušenstva, tj visačiek), pokiaľ možno v pôvodnom obale . V prípade, že je predmetom kúpy spodná bielizeň (najmä nohavičky, boxerky, trenírky a pod.), je kupujúci z hygienických dôvodov povinný vrátiť takýto tovar nevyskúšaný na holý povrh tela, prípustné je iba vyskúšanie na vlastnú spodnú bielizeň. Kupujúci berie na vedomie, že tovar vrátený kupujúcim v rozpore s podmienkami uvedenými v tomto článku je ďalej nepredajný. Pri porušení podmienok pre vrátenie tovaru podľa ustanovení týchto podmienok je predávajúci oprávnený uplatniť voči kupujúcemu náhradu škody za zníženie hodnoty vráteného tovaru, pokiaľ k takému zníženiu hodnoty dôjde v súvislosti s porušením podmienok vrátenia tovaru, a to až do výšky kúpnej ceny vráteného tovaru. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti pohľadávke kupujúceho z titulu vrátenia kúpnej ceny, pričom výšku uplatnenej náhrady predávajúci kupujúcemu doloží. Uplatnením náhrady za nepredajný tovar zo strany predávajúceho nie je dotknuté právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy bez akejkoľvek sankcie. Pri zaslaní tovaru späť predávajúcemu je kupujúci povinný tovar zabaliť tak, aby bol počas prepravy dostatočne chránený proti poškodeniu. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade nevrátenia tovaru v pôvodnom obale (netýka sa obalu určeného na prepravu tovaru), vzniká predávajúcemu škoda v podobe nákladov na opätovné zabalenie tovaru, pričom predávajúci je oprávnený túto škodu uplatniť voči kupujúcemu do výšky vynaložených nákladov a túto škodu jednostranne započítať proti pohľadávke kupujúceho z titulu vrátenia kúpnej ceny.
5.6. Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
5.7. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
6. PREPRAVA A DODANIE ZBOŽIA
6.1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
6.2. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
6.3. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
6.5. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
6.6. Ceny poštovného a doba dodania tovaru.
a) Kuriérska služba PPL - 5 EURO - balík odovzdáme dopravcovi PPL, tovar je doručený do 2-5 dní, hradený je dobierkou, bankovým prevodom alebo online kartou.
6.7. V prípade, že je predmetom kúpy spodná bielizeň (najmä nohavičky, boxerky, trenírky a pod.) je kupujúci z hygienických dôvodov povinný skúšať tovar iba na vlastnú spodnú bielizeň, nie na holý povrch tela.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi, ustanoveniami Občianskeho zákonníka. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v zákonom stanovenej dobe, tj 24 mesiacov od prevzatia. V prípade produktov: drevené motýliky, manžetové gombíky zo špeciálnej ocele, peňaženky, vizitkovníky, business tašky, opasky, kravaty, vreckovky do saka, spony na kravatu, krabice na klobúky a zrkadlá sa potom Predávajúci zaväzuje k výmene alebo oprave chybného produktu nezávisle stanovenej dobe, tj 24 mesiacov od prevzatia a to v takom prípade, že s produktmi uvedenými vyššie sa zaobchádzalo v súlade s ich účelom.
7.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
7.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
7.2.2. sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
7.2.3. tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
7.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3. Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebeniu, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.4. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
7.5. Práva z vadného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný tovar.
7.6. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.
7.7. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia se riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v zneni neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z.z., o chrane spotrebiteľa v zneni neskorších predpisov.
8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
8.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2. Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@trendly.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
8.3. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenska obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom konktaktovať na adrese Slovenská obchodná inšekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk Internetová adresa: https://www.soi.sk/.
8.4. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
8.5. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov .
8.6. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV A ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ
9.1. Ochranu osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, predávajúci zaisťuje v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov.
9.2. Predávajúci je v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy as jej plnením oprávnený na spracovanie osobných údajov kupujúceho v rozsahu: meno a priezvisko, adresa bydliska, adresa pre doručovanie, emailová adresa a telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“). Predávajúci je oprávnený tieto osobné údaje spracovávať aj na ďalšie účely, napr. na účely marketingového prieskumu trhu a ponúkania zliav, na tieto účely je vyžadovaný informovaný súhlas kupujúceho so spracovaním osobných údajov, ktorý kupujúci môže udeliť zaškrtnutím príslušného políčka/políček „Súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely…“.
9.3. Predávajúci je oprávnený informovať kupujúceho o tovare a zasielať obchodné oznámenie na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim. Kupujúci môže zasielanie obchodných oznámení kedykoľvek zrušiť kliknutím na riadok obsiahnutý v elektronickom obchodnom oznámení „odhlásiť sa z odberu“ alebo prostredníctvom kontaktných údajov predávajúceho uvedených v článku 11. týchto obchodných podmienok.
9.4. Predávajúci pri spracovaní osobných údajov poskytnutých kupujúcim vychádza z toho, že mu kupujúci poskytol správne a pravdivé údaje, resp. že kupujúci tieto údaje aktualizuje. O prípadnej zmene vo svojich osobných údajoch je kupujúci povinný predávajúceho bez zbytočného odkladu písomne alebo elektronicky prostredníctvom svojho užívateľského účtu informovať. Kupujúci berie na vedomie, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov. Ak je pre spracovanie osobných údajov kupujúceho vyžadovaný súhlas, predávajúci riadne a včas informuje kupujúceho o spracovaní osobných údajov a zaistí potrebný súhlas kupujúceho so spracovaním osobných údajov, ktorý bude spĺňať náležitosti predpísané všeobecne záväznými právnymi predpismi. Ak je kupujúci mladší ako 13 rokov alebo ak je tak vyžadované právnymi predpismi, bude súhlas so spracovaním osobných údajov takého kupujúceho udelený jeho zákonným zástupcom.
9.5. 9.5. Predávajúci je správcom av niektorých prípadoch zároveň spracovateľom osobných údajov kupujúceho. Spracovaním osobných údajov kupujúceho môže predávajúci taktiež poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa, a to najmä osoby vykonávajúce správu webového portálu a osoby vykonávajúce dopravu tovaru (v rozsahu nevyhnutnom na zabezpečenie dodania tovaru). Predávajúci uzavrie s takými spracovateľmi zmluvu o spracovaní osobných údajov. Predávajúci predtým, než odovzdá osobné údaje tretej osobe, poskytne kupujúcemu informácie o príjemcoch osobných údajov vyžadované všeobecne záväznými právnymi predpismi.
9.6. Osobné údaje budú spracovávané po dobu potrebnú na plnenie kúpnej zmluvy alebo po dobu existencie užívateľského účtu, podľa toho, ktorá je dlhšia. Nad rámec takto stanovenej doby je predávajúci oprávnený spracovávať osobné údaje kupujúceho, ak sú osobné údaje pseudonymizované alebo anonymizované, a ďalej po dobu stanovenú osobitnými právnymi predpismi alebo po dobu potrebnú na vymáhanie práv predávajúceho voči kupujúcemu. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom a budú vždy dostatočne zabezpečené a chránené pred ich sprístupnením neoprávneným osobám.
9.7. Kupujúci má všetky práva vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov upravujúcich ochranu osobných údajov, tzn. že kupujúci je oprávnený požadovať prístup k osobným údajom, opravu alebo výmaz osobných údajov, ako aj obmedzenie spracovania osobných údajov. Kupujúci má právo vzniesť námietku proti spracovaniu osobných údajov a právo na prenositeľnosť osobných údajov. Kupujúci je oprávnený uplatniť všetky tieto práva v písomnej forme prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v článku 11. týchto obchodných podmienok. Kupujúci je tiež oprávnený podať sťažnosť na Úrad pre ochranu osobných údajov alebo na iný príslušný dozorný úrad v súvislosti so spracovaním osobných údajov.
9.8. Kupujúci výslovne súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovom portáli možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
10. DORUČOVANIE KORESPONDENCIE
10.1. Predávajúci a kupujúci doručujú všetky oznámenia týkajúce sa kúpnej zmluvy (vrátane prípadného odstúpenia od zmluvy) druhej zmluvnej strane písomne prostredníctvom elektronickej pošty, pričom predávajúci doručuje korešpondenciu kupujúcemu na adresu elektronickej pošty uvedenú v užívateľskom účte kupujúceho či uvedenú kupujúcim v objednávke, a kupujúci doručuje korešpondenciu predávajúcemu na emailovú adresu: info@trendly.cz. Vzájomnú korešpondenciu sú zmluvné strany oprávnené taktiež doručovať poštou formou doporučeného listu na kontaktnú adresu druhej zmluvnej strany.
10.2. V prípade doručovania elektronickou poštou sa správa považuje za doručenú okamihom prijatia na server prichádzajúcej pošty. Správa odosielaná doporučenou poštou sa považuje za doručenú prevzatím zásielky adresátom; za doručenú sa považuje aj písomnosť, ktorej prevzatie bolo adresátom.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku. Uzavretá kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predávajúceho a nebude kupujúcemu prístupná.
11.2. V prípade, že vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, riadi sa kúpna zmluva slovenským právom.
11.3. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.
11.4. Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
11.5. Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci formou emailovej komunikácie. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Pri riešení sporov z kúpnej zmluvy je možné využiť platformu na riešenie sporov on-line na internetovej adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Kontaktným miestom pre riešenie spotrebiteľských sporov on-line je Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz.
11.6. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. V prípade otázok ohľadom ochrany osobných údajov sa kupujúci môžu obrátiť na poverenca pre ochranu osobných údajov, ktorého kontakt je dostupný na webovom portáli. Kontrolu podľa živnostenského zákona vykonáva príslušný živnostenský úrad. Dozor nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa vykonáva Česká obchodná inšpekcia.
11.7. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatného ustanovenia nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
11.8. Kontaktné údaje predávajúceho: adresa pre doručovanie Trendly.cz, Na Lhotkách 837, 155 31 Praha 5, adresa elektronickej pošty info@trendly.cz a tel. číslo +420 608 963 613. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.8. 2024
Odstoupení od kupní smlouvy
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) spoločnosti Jan Doležal, so sídlom Na Lhotkách 837, 155 31, IČO: 87030284 (ďalej len „predávajúci“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.trendly.cz (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
1.3. Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 24 mesiacov nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoju povinnosť z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3.4. Na objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
3.4.1. objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
3.4.2. spôsobu úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a:
3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
3.5. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
3.6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi: Dobierkou - v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke; Prevodom - bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho 276833521/0300, vedený v spoločnosti Československé obchodní banky, a.s. (ďalej len „účet predávajúceho“); Online kartou – pomocou integrovanej platobnej brány;
4.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.3. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6 Obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.4. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.5. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradzovať kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
4.6. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
4.7. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.8. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho spoločne s produktom v balíčku.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1. Kupujúci berie na vedomie, že je nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu (napríklad gravírovanie, výmena určitých častí produktu za iné, produkt vytvorený pomocou konfigurátora apod. .), od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
5.2. Ak nejde o prípad uvedený v čl. 5.1 alebo o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do tridsiatich (30) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho info@trendly.sk.
5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
5.4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar podnikateľovi odoslal.
5.5.V prípade, že kupujúci využije právo na odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru podľa čl. 5.2 vyššie, je kupujúci povinný vrátiť tovar nepoškodený, čistý, bez známok opotrebovania a kompletný (vrátane príslušenstva, tj visačiek), pokiaľ možno v pôvodnom obale . V prípade, že je predmetom kúpy spodná bielizeň (najmä nohavičky, boxerky, trenírky a pod.), je kupujúci z hygienických dôvodov povinný vrátiť takýto tovar nevyskúšaný na holý povrh tela, prípustné je iba vyskúšanie na vlastnú spodnú bielizeň. Kupujúci berie na vedomie, že tovar vrátený kupujúcim v rozpore s podmienkami uvedenými v tomto článku je ďalej nepredajný. Pri porušení podmienok pre vrátenie tovaru podľa ustanovení týchto podmienok je predávajúci oprávnený uplatniť voči kupujúcemu náhradu škody za zníženie hodnoty vráteného tovaru, pokiaľ k takému zníženiu hodnoty dôjde v súvislosti s porušením podmienok vrátenia tovaru, a to až do výšky kúpnej ceny vráteného tovaru. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti pohľadávke kupujúceho z titulu vrátenia kúpnej ceny, pričom výšku uplatnenej náhrady predávajúci kupujúcemu doloží. Uplatnením náhrady za nepredajný tovar zo strany predávajúceho nie je dotknuté právo kupujúceho na odstúpenie od zmluvy bez akejkoľvek sankcie. Pri zaslaní tovaru späť predávajúcemu je kupujúci povinný tovar zabaliť tak, aby bol počas prepravy dostatočne chránený proti poškodeniu. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade nevrátenia tovaru v pôvodnom obale (netýka sa obalu určeného na prepravu tovaru), vzniká predávajúcemu škoda v podobe nákladov na opätovné zabalenie tovaru, pričom predávajúci je oprávnený túto škodu uplatniť voči kupujúcemu do výšky vynaložených nákladov a túto škodu jednostranne započítať proti pohľadávke kupujúceho z titulu vrátenia kúpnej ceny.
5.6. Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
5.7. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
6. PREPRAVA A DODANIE ZBOŽIA
6.1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
6.2. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
6.3. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
6.5. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
6.6. Ceny poštovného a doba dodania tovaru.
a) Kuriérska služba PPL - 5 EURO - balík odovzdáme dopravcovi PPL, tovar je doručený do 2-5 dní, hradený je dobierkou, bankovým prevodom alebo online kartou.
6.7. V prípade, že je predmetom kúpy spodná bielizeň (najmä nohavičky, boxerky, trenírky a pod.) je kupujúci z hygienických dôvodov povinný skúšať tovar iba na vlastnú spodnú bielizeň, nie na holý povrch tela.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi, ustanoveniami Občianskeho zákonníka. Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v zákonom stanovenej dobe, tj 24 mesiacov od prevzatia. V prípade produktov: drevené motýliky, manžetové gombíky zo špeciálnej ocele, peňaženky, vizitkovníky, business tašky, opasky, kravaty, vreckovky do saka, spony na kravatu, krabice na klobúky a zrkadlá sa potom Predávajúci zaväzuje k výmene alebo oprave chybného produktu nezávisle stanovenej dobe, tj 24 mesiacov od prevzatia a to v takom prípade, že s produktmi uvedenými vyššie sa zaobchádzalo v súlade s ich účelom.
7.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
7.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
7.2.2. sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
7.2.3. tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
7.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3. Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebeniu, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.4. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
7.5. Práva z vadného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný tovar.
7.6. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.
7.7. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia se riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v zneni neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z.z., o chrane spotrebiteľa v zneni neskorších predpisov.
8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
8.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2. Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@trendly.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
8.3. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenska obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom konktaktovať na adrese Slovenská obchodná inšekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk Internetová adresa: https://www.soi.sk/.
8.4. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
8.5. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov .
8.6. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších predpisov.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV A ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ
9.1. Ochranu osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, predávajúci zaisťuje v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov.
9.2. Predávajúci je v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy as jej plnením oprávnený na spracovanie osobných údajov kupujúceho v rozsahu: meno a priezvisko, adresa bydliska, adresa pre doručovanie, emailová adresa a telefónne číslo (ďalej spoločne všetko len ako „osobné údaje“). Predávajúci je oprávnený tieto osobné údaje spracovávať aj na ďalšie účely, napr. na účely marketingového prieskumu trhu a ponúkania zliav, na tieto účely je vyžadovaný informovaný súhlas kupujúceho so spracovaním osobných údajov, ktorý kupujúci môže udeliť zaškrtnutím príslušného políčka/políček „Súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely…“.
9.3. Predávajúci je oprávnený informovať kupujúceho o tovare a zasielať obchodné oznámenie na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim. Kupujúci môže zasielanie obchodných oznámení kedykoľvek zrušiť kliknutím na riadok obsiahnutý v elektronickom obchodnom oznámení „odhlásiť sa z odberu“ alebo prostredníctvom kontaktných údajov predávajúceho uvedených v článku 11. týchto obchodných podmienok.
9.4. Predávajúci pri spracovaní osobných údajov poskytnutých kupujúcim vychádza z toho, že mu kupujúci poskytol správne a pravdivé údaje, resp. že kupujúci tieto údaje aktualizuje. O prípadnej zmene vo svojich osobných údajoch je kupujúci povinný predávajúceho bez zbytočného odkladu písomne alebo elektronicky prostredníctvom svojho užívateľského účtu informovať. Kupujúci berie na vedomie, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov. Ak je pre spracovanie osobných údajov kupujúceho vyžadovaný súhlas, predávajúci riadne a včas informuje kupujúceho o spracovaní osobných údajov a zaistí potrebný súhlas kupujúceho so spracovaním osobných údajov, ktorý bude spĺňať náležitosti predpísané všeobecne záväznými právnymi predpismi. Ak je kupujúci mladší ako 13 rokov alebo ak je tak vyžadované právnymi predpismi, bude súhlas so spracovaním osobných údajov takého kupujúceho udelený jeho zákonným zástupcom.
9.5. 9.5. Predávajúci je správcom av niektorých prípadoch zároveň spracovateľom osobných údajov kupujúceho. Spracovaním osobných údajov kupujúceho môže predávajúci taktiež poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa, a to najmä osoby vykonávajúce správu webového portálu a osoby vykonávajúce dopravu tovaru (v rozsahu nevyhnutnom na zabezpečenie dodania tovaru). Predávajúci uzavrie s takými spracovateľmi zmluvu o spracovaní osobných údajov. Predávajúci predtým, než odovzdá osobné údaje tretej osobe, poskytne kupujúcemu informácie o príjemcoch osobných údajov vyžadované všeobecne záväznými právnymi predpismi.
9.6. Osobné údaje budú spracovávané po dobu potrebnú na plnenie kúpnej zmluvy alebo po dobu existencie užívateľského účtu, podľa toho, ktorá je dlhšia. Nad rámec takto stanovenej doby je predávajúci oprávnený spracovávať osobné údaje kupujúceho, ak sú osobné údaje pseudonymizované alebo anonymizované, a ďalej po dobu stanovenú osobitnými právnymi predpismi alebo po dobu potrebnú na vymáhanie práv predávajúceho voči kupujúcemu. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom a budú vždy dostatočne zabezpečené a chránené pred ich sprístupnením neoprávneným osobám.
9.7. Kupujúci má všetky práva vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov upravujúcich ochranu osobných údajov, tzn. že kupujúci je oprávnený požadovať prístup k osobným údajom, opravu alebo výmaz osobných údajov, ako aj obmedzenie spracovania osobných údajov. Kupujúci má právo vzniesť námietku proti spracovaniu osobných údajov a právo na prenositeľnosť osobných údajov. Kupujúci je oprávnený uplatniť všetky tieto práva v písomnej forme prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v článku 11. týchto obchodných podmienok. Kupujúci je tiež oprávnený podať sťažnosť na Úrad pre ochranu osobných údajov alebo na iný príslušný dozorný úrad v súvislosti so spracovaním osobných údajov.
9.8. Kupujúci výslovne súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovom portáli možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
10. DORUČOVANIE KORESPONDENCIE
10.1. Predávajúci a kupujúci doručujú všetky oznámenia týkajúce sa kúpnej zmluvy (vrátane prípadného odstúpenia od zmluvy) druhej zmluvnej strane písomne prostredníctvom elektronickej pošty, pričom predávajúci doručuje korešpondenciu kupujúcemu na adresu elektronickej pošty uvedenú v užívateľskom účte kupujúceho či uvedenú kupujúcim v objednávke, a kupujúci doručuje korešpondenciu predávajúcemu na emailovú adresu: info@trendly.cz. Vzájomnú korešpondenciu sú zmluvné strany oprávnené taktiež doručovať poštou formou doporučeného listu na kontaktnú adresu druhej zmluvnej strany.
10.2. V prípade doručovania elektronickou poštou sa správa považuje za doručenú okamihom prijatia na server prichádzajúcej pošty. Správa odosielaná doporučenou poštou sa považuje za doručenú prevzatím zásielky adresátom; za doručenú sa považuje aj písomnosť, ktorej prevzatie bolo adresátom.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku. Uzavretá kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predávajúceho a nebude kupujúcemu prístupná.
11.2. V prípade, že vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, riadi sa kúpna zmluva slovenským právom.
11.3. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) občianskeho zákonníka.
11.4. Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
11.5. Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci formou emailovej komunikácie. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Pri riešení sporov z kúpnej zmluvy je možné využiť platformu na riešenie sporov on-line na internetovej adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Kontaktným miestom pre riešenie spotrebiteľských sporov on-line je Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz.
11.6. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. V prípade otázok ohľadom ochrany osobných údajov sa kupujúci môžu obrátiť na poverenca pre ochranu osobných údajov, ktorého kontakt je dostupný na webovom portáli. Kontrolu podľa živnostenského zákona vykonáva príslušný živnostenský úrad. Dozor nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa vykonáva Česká obchodná inšpekcia.
11.7. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatného ustanovenia nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
11.8. Kontaktné údaje predávajúceho: adresa pre doručovanie Trendly.cz, Na Lhotkách 837, 155 31 Praha 5, adresa elektronickej pošty info@trendly.cz a tel. číslo +420 608 963 613. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.8. 2024
Odstoupení od kupní smlouvy