Podmienky ochrany osobných údajov

Podmienky ochrany osobných údajov
1. Kto sme a ako nás kontaktovať?
Jan Doležal, IČO: 87030284, so sídlom Na Lhotkách 837, 155 31 Praha 5 (ďalej len „Spoločnosť“) potrebuje v súvislosti s činnosťou, ktorú vykonáva, zbierať osobné údaje o niektorých fyzických osobách. Týmito osobami môžu byť ako jej zamestnanci, tak jej zákazníci, dodávatelia a obchodní partneri dodávateľov a iné osoby, s ktorými ich Spoločnosť v určitom vzťahu alebo s nimi inak komunikuje. 

Tieto podmienky ochrany osobných údajov (ďalej len „Podmienky“) popisujú, ako je v Spoločnosti vykonávané spracovanie osobných údajov. Tieto Podmienky zabezpečujú, aby spracovanie osobných údajov bolo v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „Nariadenie“), a aby práva dotknutých osôb boli náležite chránené.

Tieto Podmienky dopadajú na všetky osobné údaje spracovávané Spoločnosťou, bez ohľadu na účel či právny titul (zákonný dôvod) ich spracovania.

Otázky ohľadom spracovania osobných údajov je možné adresovať Spoločnosti:
Korešpondenčná adresa: Jan Doležal - Trendly.cz, Na Lhotkách 837, 155 31 Praha 5
Telefon: +420 608 963 613 
E-mail: info@trendly.cz
2. Akými zásadami sa riadime pri spracovaní osobných údajov?
Spoločnosť spracováva presné a aktuálne osobné údaje na základe zákonného titulu, korektne a transparentným spôsobom, iba na určité, výslovne vyjadrené a legitímne účely, v minimálnom nevyhnutnom rozsahu, ukladá ich vo forme umožňujúcej identifikáciu subjektov údajov iba po nevyhnutnú dobu vo vzťahu k účelu a zaisťuje ich integritu a dôvernosť pomocou vhodných technických alebo organizačných opatrení a náležitého zabezpečenia pred neoprávneným či protiprávnym spracovaním a pred náhodnou stratou, zničením alebo poškodením.

Spoločnosť zabezpečuje, aby nepresné údaje s prihliadnutím na ich účel, na ktorý sa spracovávajú, boli bezodkladne vymazané alebo opravené.

Všetky činnosti spojené s osobnými údajmi a ich ochranou Spoločnosť riadne dokumentuje, najmä vedie záznamy o činnostiach spracovania a ďalšie doklady o spracovaní osobných údajov pre naplnenie zásady zodpovednosti podľa Nariadenia. Spoločnosť spolupracuje s dozorným úradom, ktorým je najmä Úrad na ochranu osobných údajov, so sídlom Hraničná 12, 820 08 Bratislava 27, Sloveská republika, email: statny.dozor@pdp.gov.sk, tel.: + 421 2 32 31 32 11.

3. Na aký účel osobné údaje spracovávame?
Pred začatím akéhokoľvek spracovania osobných údajov Spoločnosť stanovuje účel, na ktorý spracováva osobné údaje. Takým účelom je typicky uzavretie zmluvy (vrátane rokovaní smerujúcich k uzavretiu zmluvy) či plnenie zmluvy so zákazníkom alebo dodávateľom, vedenie zamestnaneckej agendy a kontaktovanie potenciálnych zákazníkov za účelom ponuky produktov a služieb Spoločnosti.

Za akým účelom sú osobné údaje subjektu údajov spracovávané, sa subjekt údajov dozvie z informácie, ktorú mu individuálne odovzdá (zašle) Spoločnosť podľa čl. 8.2 týchto Podmienok. Spracovanie osobných údajov je po celú dobu vykonávané výhradne v rozsahu a za účelom dosiahnutia vopred stanoveného účelu.

Akonáhle je účel spracovania naplnený, Spoločnosť osobné údaje v súlade so zásadou minimalizácie údajov (spracovanie primerané, relevantné, obmedzené na nevyhnutný rozsah vo vzťahu k účelu spracovania) a obmedzenie uloženia vymazáva, pokiaľ ich nie je potrebné uchovávať na iný účel.

4.  Aké osobné údaje spracovávame?
Spoločnosť spracováva osobné údaje iba v rozsahu potrebnom pre naplnenie daného účelu. O tom, aké konkrétne osobné údaje o danom subjekte údajov Spoločnosti pre daný účel spracováva, sa subjekt údajov dozvie z informácie, ktorú mu Spoločnosť individuálne odovzdá (zašle) podľa čl. 8.2 týchto Podmienok.

5. Na základe akého titulu spracovávame osobné údaje?
Spoločnosť spracováva osobné údaje vždy na základe jedného zo zákonných titulov vymenovaných v článku 6 Nariadenia (právny základ pre spracovanie). Najčastejšie uplatňovanými zákonnými titulmi pre spracovanie osobných údajov vykonávané Spoločnosťou sú:
a) uzavretie alebo plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je subjekt údajov, alebo vykonanie opatrení prijatých pred uzavretím zmluvy na žiadosť tohto subjektu údajov;
b) plnenie právnej povinnosti, ktorá sa na Spoločnosť ako správca vzťahuje;
c) oprávnený záujem Spoločnosti či tretej strany, ktorý prevažuje nad záujmami a základnými právami a slobodami subjektu údajov vyžadujúcimi ochranu osobných údajov; alebo
d)súhlas dotknutej osoby so spracovaním jeho osobných údajov.

O konkrétnom zákonnom titule, na základe ktorého sú osobné údaje daného subjektu údajov spracovávané, sa subjekt údajov dozvie z informácie, ktorú mu Spoločnosť individuálne odovzdá (zašle) podľa čl. 8.2 týchto Podmienok.

5.1 Oprávnený záujem Spoločnosti
Oprávnený záujem Spoločnosti určuje Spoločnosť. Spoločnosť pred tým, než začne osobné údaje podľa stanoveného oprávneného záujmu spracovávať, zmeria tento záujem s oprávnenými záujmami a základnými právami a slobodami subjektov údajov, ktorých osobné údaje spracováva (vykoná tzv. balančný test).

Pokiaľ Spoločnosť zistí podľa výsledku balančného testu, že môže osobné údaje subjektu údajov spracovávať na základe titulu oprávneného záujmu, informuje vždy subjekt údajov o tejto skutočnosti (tj že spracováva údaje na základe oprávneného záujmu) v rámci informácie podľa čl. 8.2 týchto Podmienok a oznámi mu, na základe akého konkrétneho oprávneného záujmu tak robí.

Ak je titulom pre spracovanie osobných údajov subjektu údajov oprávnený záujem Spoločnosti, je subjekt údajov oprávnený podať námietku (podrobne viď čl. 8.8 týchto Podmienok) a žiadať výmaz (podrobne viď čl. 8.5 týchto Podmienok). O týchto právach je subjekt údajov informovaný v rámci informácie podľa čl. 8.2 týchto Podmienok, a to najneskôr v okamihu prvej komunikácie Spoločnosti so subjektom údajov.

Spoločnosť spracováva osobné údaje na základe oprávnených záujmov, ako je napríklad predchádzanie podvodom, ochrana majetku, vymáhanie právnych nárokov, odovzdávanie v rámci Spoločnosti na administratívne účely, priamy marketing (pokiaľ Spoločnosť spracováva osobné údaje na účely splnenia zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je subjekt údajov, je oprávnená informovať subjekt údajov o službách a zasielať obchodné oznámenia na e-mailovú adresu uvedenú subjektom údajov), a iné.

5.2 Súhlas so spracovaním osobných údajov
Súhlas subjektu údajov so spracovaním jeho osobných údajov môže byť udelený na jeden alebo viac konkrétnych účelov – tento titul využíva Spoločnosť iba v tých prípadoch, keď nie je oprávnená spracovávať osobné údaje na základe iného právneho titulu.

Súhlas so spracovaním osobných údajov môže dotknutá osoba kedykoľvek odvolať. Pokiaľ subjekt údajov svoj súhlas so spracovaním odvolá, neznamená to, že by spracovanie osobných údajov pred takýmto odvolaním bolo nezákonné - odvolanie súhlasu nemá spätný účinok a spracovanie osobných údajov vychádzajúce z tohto súhlasu pred jeho odvolaním ním nie je dotknuté. O tejto skutočnosti je subjekt údajov informovaný pred tým, než vyjadrí súhlas so spracovaním osobných údajov.

6. Akým spôsobom spracovávame osobné údaje?
Osobné údaje sú spracovávané manuálne aj elektronicky, a to vrátane automatizovaného spracovania.

Spoločnosť prijíma technické a organizačné opatrenia na ochranu osobných údajov popísané v týchto Podmienkach a vnútorných predpisoch Spoločnosti a osobné údaje vždy dostatočne zabezpečuje a chráni pred ich sprístupnením neoprávneným osobám – podrobnejšie k zabezpečeniu viď čl. 10 týchto Podmienok.

7. Po akú dobu spracovávame osobné údaje?
 Osobné údaje budú spracovávané iba po dobu potrebnú na naplnenie účelu spracovania osobných údajov, ktorá je určená individuálne a o ktorej dĺžke je subjekt osobných údajov informovaný aj individuálne. Nad rámec takto stanovenej doby je Spoločnosť oprávnená spracovávať osobné údaje subjektu údajov po dobu stanovenú osobitnými právnymi predpismi alebo po dobu potrebnú na vymáhanie práv Spoločnosti voči subjektu údajov. Konkrétnu dobu, počas ktorej budú osobné údaje daného subjektu údajov spracovávané, sa subjekt údajov dozvie z informácie, ktorú mu individuálne Spoločnosť odovzdá (zašle) podľa čl. 8.2 týchto Podmienok.

Akonáhle je účel spracovania osobných údajov naplnený a Spoločnosť už nemá žiadny ďalší účel, na ktorý by ich bola oprávnená spracovávať, vykonáva Spoločnosť výmaz osobných údajov. V prípade osobných údajov spracovávaných na základe súhlasu subjektu údajov Spoločnosť vykoná výmaz osobných údajov aj v prípade, keď subjekt údajov svoj súhlas so spracovaním osobných údajov odvolá. Pokiaľ sú osobné údaje spracovávané z titulu oprávneného záujmu a subjekt údajov vznesie námietky proti spracovaniu a neexistujú žiadne prevažujúce oprávnené dôvody pre spracovanie, Spoločnosť taktiež osobné údaje vymaže, potom čo o tom subjekt údajov informuje.

8. Aké práva má subjekt údajov?
Každý subjekt údajov má nasledujúce práva:
  1. Právo na informácie;
  2. Právo na prístup k osobným údajom;
  3. Právo na opravu;
  4. Právo na výmaz (právo byť zabudnutý);
  5. Právo na obmedzenie spracovania;
  6. Právo na prenosnosť údajov;
  7. Právo vzniesť námietku;
  8. Právo nebyť predmetom automatizovaného individuálneho rozhodovania, vrátane profilovania; a
  9. Právo podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov alebo na iný príslušný dozorný úrad v súvislosti so spracovaním osobných údajov.
 
8.1 Kde a ako uplatniť práva dotknutej osoby? 
Práva uvedené vyššie ad 1) – 8) môže subjekt údajov uplatniť voči Spoločnosti:
a) elektronicky na e-mailovej adrese info@trendly.cz;
b)      telefonicky na čísle +420 608 963 613 (za predpokladu, že je možné overiť totožnosť dotknutej osoby) alebo
c)      písomne ​​na adrese sídla Spoločnosti.

Právo uvedené vyššie ad 9) môže subjekt uplatniť na Úrade na ochranu osobných údajov:
a) elektronicky na e-mailovej adrese statny.dozor@pdp.gov.sk;
b)      telefonicky na čísle + 421 2 32 31 32 11; alebo
d)       písomne na adrese Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27,
prípadne na inom príslušnom dozornom úrade v súvislosti so spracovaním osobných údajov.

8.2 Právo na informácie (čl. 13 a 14 Nariadenia)
Každý subjekt údajov dostane od Spoločnosti stručným, transparentným, zrozumiteľným a ľahko prístupným spôsobom za použitia jasných jazykových prostriedkov informácie súvisiace so spracovaním jeho osobných údajov, a to v okamihu, keď od neho Spoločnosť získava jeho osobné údaje. Pokiaľ Spoločnosť nezíska osobné údaje priamo od subjektu údajov, poskytne dotknutej osobe informácie v primeranej lehote po ich získaní, ale najneskôr do jedného mesiaca.

Informácie sú poskytované prostredníctvom dokumentu Informácie o spracovaní osobných údajov sprístupneného subjektu údajov:
- v elektronickej forme na adrese: /spracovanie-osobných-udajov/; 
- zaslaním v elektronickej forme na emailovú adresu subjektu údajov; 
- zaslaním poštou na kontaktnú adresu dotknutej osoby.
 
8.3 Právo na prístup k osobným údajom (článok 15 nariadenia)
Právo na prístup k osobným údajom má tri zložky. Subjekt údajov vo svojej žiadosti adresovanej Spoločnosti určí, ktorú zo zložiek práva na prístup k osobným údajom využíva.

Subjekt údajov má právo získať od Spoločnosti potvrdenie, či osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, sú alebo nie sú spracovávané.
1) Pokiaľ Spoločnosť osobné údaje subjektu údajov spracováva, je povinná mu oznámiť nasledujúce informácie (o ktorej z týchto informácií konkrétne subjekt žiada, tiež stanoví vo svojej žiadosti):
a)  účely spracovania;
b)  kategórie dotknutých osobných údajov;
c) príjemcovi alebo kategórie príjemcov, ktorým osobné údaje boli alebo budú sprístupnené, najmä príjemcovi v tretích krajinách alebo v medzinárodných organizáciách;
d) plánovaný čas, počas ktorého sa osobné údaje uložia, alebo ak ho nemožno určiť, kritériá použité na stanovenie tejto doby;
e) existencia práva požadovať od Spoločnosti opravu alebo výmaz osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby alebo obmedzenie ich spracovania alebo vzniesť námietku proti tomuto spracovaniu;
f) právo podať sťažnosť na Úrade na ochranu osobných údajov alebo na inom príslušnom dozornom úrade v súvislosti so spracovaním osobných údajov;
g) všetky dostupné informácie o zdroji osobných údajov, pokiaľ nie sú získané od dotknutej osoby;
h) skutočnosť, že dochádza k automatizovanému rozhodovaniu vrátane profilovania, zmysluplné informácie týkajúce sa použitého postupu, ako aj významu a predpokladaných dôsledkov takéhoto spracovania pre subjekt údajov.
 
2) Pokiaľ Spoločnosť osobné údaje subjektu údajov spracováva, je povinná poskytnúť subjektu údajov bezplatne kópiu spracovávaných osobných údajov. Za ďalšie kópie na žiadosť subjektu údajov môže Spoločnosť účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie týchto kópií. Právom získať kópiu spracovávaných osobných údajov nesmú byť nepriaznivo dotknuté práva a slobody iných osôb.
Ak dotknutá osoba podáva žiadosť v elektronickej forme, informácie sa poskytnú v bežne používanej elektronickej forme, pokiaľ subjekt údajov vo svojej žiadosti neuviedol, že požaduje iný spôsob poskytnutia informácií. O opatreniach prijatých na základe žiadosti subjektu údajov informuje Spoločnosť subjekt údajov do jedného mesiaca od prijatia žiadosti, najneskôr však do troch mesiacov od prijatia žiadosti, ak bola lehota v prípade odôvodnenej potreby predĺžená.

8.4 Právo na opravu (článok 16 Nariadenia)
Subjekt údajov má právo na:
a)  opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú;

b) doplnenie neúplných osobných údajov s prihliadnutím na účely spracovania, a to aj prostredníctvom poskytnutia dodatočného vyhlásenia.

Právo na opravu alebo doplnenie subjekt údajov uplatní prostredníctvom žiadosti, v ktorej subjekt údajov uvedie svoje identifikačné údaje, právo, ktoré prostredníctvom žiadosti uplatňuje a spôsob, akým si praje byť informovaný o opatreniach prijatých Spoločnosťou.
 
O opatreniach prijatých na základe žiadosti subjektu údajov informuje Spoločnosť subjekt údajov do jedného mesiaca od prijatia žiadosti, najneskôr však do troch mesiacov od prijatia žiadosti, ak bola lehota v prípade odôvodnenej potreby predĺžená.

Spoločnosť oznamuje jednotlivým príjemcom, ktorým boli osobné údaje sprístupnené, všetky opravy osobných údajov, pokiaľ je to možné s vynaložením primeraného úsilia. Pokiaľ to subjekt údajov požaduje, informuje Spoločnosť subjekt údajov o takto informovaných príjemcoch.

8.5 Právo na výmaz / právo byť zabudnutý (čl. 17 Nariadenia)
Na žiadosť subjektu údajov Spoločnosť bez zbytočného odkladu vymaže jeho osobné údaje, pokiaľ je daný niektorý z nižšie uvedených dôvodov:
a) osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré boli zhromaždené alebo inak spracované;
b) dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého boli údaje spracované, a neexistuje žiadny ďalší právny dôvod na ich spracovanie;
c) subjekt údajov vznesie námietky proti spracovaniu a neexistujú žiadne prevažujúce oprávnené dôvody na spracovanie alebo subjekt údajov vznesie námietky proti spracovaniu osobných údajov na účely priameho marketingu;
d) osobné údaje boli spracované nezákonne;
e) osobné údaje musia byť vymazané na splnenie právnej povinnosti stanovenej právom Európskej únie alebo členského štátu, ktoré sa na Spoločnosť vzťahuje;
f) osobné údaje dieťaťa boli zhromaždené v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti urobenou priamo dieťaťu.

V žiadosti o výmaz osobných údajov subjekt údajov uvedie svoje identifikačné údaje, právo, ktoré prostredníctvom žiadosti uplatňuje a spôsob, akým si praje byť informovaný o opatreniach prijatých Spoločnosťou.

Ak Spoločnosť osobné údaje zverejnila a je povinná ich vymazať, prijme s ohľadom na dostupnú technológiu a náklady na vykonanie primerané kroky, vrátane technických opatrení, aby informovala správcov, ktorí tieto osobné údaje spracovávajú, že ich dotknutá osoba žiada, aby vymazali všetky odkazy na tieto osobné údaje, ich kópie či replikácie.

Vyššie uvedené neplatí, ak je spracovanie osobných údajov nevyhnutné:
a) na výkon práva na slobodu prejavu a informácie;
b) na splnenie právnej povinnosti, ktorá vyžaduje spracovanie osobných údajov podľa práva Európskej únie alebo členského štátu, ktoré sa na Spoločnosť vzťahuje, alebo na splnenie úlohy vykonanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci, ktorým je Spoločnosť poverená;
c) z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia;
d)  na účely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historického výskumu alebo na štatistické účely, pokiaľ je pravdepodobné, že by využitie práva na výmaz znemožnilo alebo vážne ohrozilo splnenie cieľov uvedeného spracovania;
e) na určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov.

Spoločnosť oznamuje jednotlivým príjemcom, ktorým boli osobné údaje sprístupnené, všetky výmazy osobných údajov, pokiaľ je to možné s vynaložením primeraného úsilia. Pokiaľ to subjekt údajov požaduje, informuje Spoločnosť subjekt údajov o tom, ktorí príjemcovia osobných údajov boli takto informovaní.

O opatreniach prijatých na základe žiadosti subjektu údajov informuje Spoločnosť subjekt údajov do jedného mesiaca od prijatia žiadosti, najneskôr však do troch mesiacov od prijatia žiadosti, ak bola lehota v prípade odôvodnenej potreby predĺžená. Pokiaľ na základe jednej z vyššie uvedených výnimiek Spoločnosť odmietne osobné údaje vymazať, informuje o tom subjekt údajov v lehote jedného mesiaca od doručenia žiadosti, odôvodní použitie výnimky a poučí subjekt údajov o práve podať sťažnosť na Úrade na ochranu osobných údajov alebo na inom príslušnom dozornom úrade. v súvislosti so spracovaním osobných údajov alebo žiadať súdnu ochranu.

8.6 Právo na obmedzenie spracovania (čl. 18 a 19 Nariadenia)
Subjekt údajov má právo na to, aby Spoločnosť obmedzila spracovanie jeho osobných údajov, v ktoromkoľvek z týchto prípadov:
a) dotknutá osoba popiera presnosť osobných údajov; v tomto prípade bude spracovanie obmedzené na dobu potrebnú na to, aby Spoločnosť mohla presnosť osobných údajov overiť;
b)  spracovanie osobných údajov je nezákonné, dotknutá osoba odmieta vymazanie osobných údajov a namiesto toho žiada o obmedzenie ich použitia;
c)  Spoločnosť už osobné údaje nepotrebuje na účely spracovania, ale subjekt údajov ich požaduje pre určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov;
d) dotknutá osoba uplatnila právo vzniesť námietku proti spracovaniu osobných údajov; v tomto prípade bude spracovanie obmedzené, pokiaľ nebude overené, či oprávnené dôvody Spoločnosti prevažujú nad oprávnenými dôvodmi subjektu údajov.

V žiadosti o obmedzenie spracovania subjekt údajov uvedie svoje identifikačné údaje, právo, ktoré prostredníctvom žiadosti uplatňuje, dôvod požadovaného obmedzenia spracovania a spôsob, akým si praje byť informovaný o opatreniach prijatých Spoločnosťou.
 
O opatreniach prijatých na základe žiadosti subjektu údajov informuje Spoločnosť subjekt údajov do jedného mesiaca od prijatia žiadosti, najneskôr však do troch mesiacov od prijatia žiadosti, ak bola lehota v prípade odôvodnenej potreby predĺžená.

V dôsledku obmedzenia spracovania osobných údajov môže Spoločnosť predmetné osobné údaje naďalej ukladať, avšak spracované môžu byť iba so súhlasom subjektu údajov, alebo z dôvodu určenia, výkonu alebo obhajoby právnych nárokov, z dôvodu ochrany práv inej fyzickej alebo právnickej osoby alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu Európskej únie alebo niektorého členského štátu. V týchto prípadoch bude subjekt údajov, ktorý dosiahol obmedzenie spracovania osobných údajov, Spoločnosťou vopred upozornený na to, že obmedzenie spracovania bude zrušené.

Spoločnosť oznamuje jednotlivým príjemcom, ktorým boli osobné údaje sprístupnené, všetky obmedzenia spracovania osobných údajov, pokiaľ je to možné s vynaložením primeraného úsilia. Pokiaľ to subjekt údajov požaduje, informuje Spoločnosť subjekt údajov o tom, ktorým príjemcom bolo takéto oznámenie podané.

8.7 Právo na prenosnosť údajov (článok 20 Nariadenia)

Subjekt údajov má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, ktoré poskytol Spoločnosti a ktoré sú spracovávané automatizovane, pokiaľ je súčasne splnená niektorá z nižšie uvedených podmienok:
a) osobné údaje sa spracúvajú na konkrétny účel/-y na základe súhlasu dotknutej osoby;
b) ide o osobitnú kategóriu osobných údajov spracovávaných na jeden alebo viacero určených účelov na základe výslovného súhlasu udeleného dotknutou osobou; alebo
c) spracovanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrení prijatých pred uzavretím zmluvy na žiadosť dotknutej osoby.

Za osobné údaje poskytnuté Spoločnosti sú považované údaje, ktoré subjekt údajov priamo, vedome a aktívne oznámil Spoločnosti napr. prostredníctvom formulára či v rámci plnenia zmlúv.

V žiadosti o prenos osobných údajov subjekt údajov uvedie svoje identifikačné údaje, právo, ktoré prostredníctvom žiadosti uplatňuje, komu majú byť údaje odovzdané a spôsob, akým si želá byť informovaný o opatreniach prijatých Spoločnosťou.

O opatreniach prijatých na základe žiadosti subjektu údajov informuje Spoločnosť subjekt údajov do jedného mesiaca od prijatia žiadosti, najneskôr však do troch mesiacov od prijatia žiadosti, ak bola lehota v prípade odôvodnenej potreby predĺžená.

Spoločnosť osobné údaje subjektu údajov poskytne v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte. Subjekt údajov je oprávnený odovzdať získané osobné údaje inému správcovi osobných údajov. Subjekt údajov si vo svojej žiadosti zvolí, či má Spoločnosť osobné údaje poskytnúť subjektu údajov alebo či využije právo na to, aby jeho osobné údaje boli odovzdané Spoločnosťou priamo inému správcovi/spracovateľovi, ak je to technicky uskutočniteľné.
 
Právom na prenosnosť údajov nesmú byť nepriaznivo ovplyvnené práva a slobody iných osôb.

8.8 Právo vzniesť námietku (článok 21 Nariadenia)
V prípade spracovania osobných údajov na základe právneho titulu oprávneného záujmu Spoločnosti má subjekt údajov právo vzniesť námietku proti spracovaniu svojich osobných údajov z dôvodov týkajúcich sa jeho konkrétnej situácie, ktoré v námietke popíše. Námietku môže subjekt údajov podať elektronicky na e-mailovej adrese info@trendly.cz, telefonicky na čísle +420 725 927 957 (za predpokladu, že je možné overiť totožnosť subjektu údajov) alebo písomne ​​na adrese sídla Spoločnosti.

O opatreniach prijatých na základe žiadosti subjektu údajov informuje Spoločnosť subjekt údajov do jedného mesiaca od prijatia žiadosti, najneskôr však do troch mesiacov od prijatia žiadosti, ak bola lehota v prípade odôvodnenej potreby predĺžená.
 
V prípade obdržania námietky Spoločnosť osobné údaje prestane spracovávať (ponechá si ich iba uložené) a vykoná posúdenie, či má závažné oprávnené dôvody pre ich spracovanie, ktoré prevažujú nad záujmami alebo právami a slobodami subjektu údajov, alebo pre určenie, výkon alebo obhajobu právnych nárokov. Pokiaľ Spoločnosť dôjde k záveru, že také dôvody má, informuje o tom subjekt údajov, oznámi mu zároveň možnosti ďalšej obrany av spracovaní osobných údajov pokračuje. Pokiaľ Spoločnosť naopak dôjde k záveru, že dostatočné dôvody pre spracovanie osobných údajov nemá, subjekt údajov o tom informuje, spracovanie ukončí a vykoná výmaz osobných údajov.

Subjekt údajov má právo vzniesť kedykoľvek námietku proti spracovaniu osobných údajov na účely priameho marketingu, v dôsledku čoho Spoločnosť osobné údaje na tento účel prestane spracovávať.

Spoločnosť na vyššie uvedené právo vzniesť námietku subjekt údajov výslovne, zreteľne a oddelene od iných informácií upozorní najneskôr v okamihu prvej komunikácie so subjektom údajov.

8.9 Právo nebyť predmetom automatizovaného individuálneho rozhodovania, vrátane profilovania (čl. 22 Nariadenia)
Spoločnosť spravuje osobné údaje s rešpektom k právu subjektu údajov nebyť predmetom žiadneho rozhodnutia založeného výhradne na automatizovanom spracovaní osobných údajov, ktoré sa subjektu údajov významne dotýka, a to vrátane profilovania (tj akejkoľvek formy automatizovaného spracovania osobných údajov spočívajúceho v ich použití na rozbor, odhad alebo hodnotenie určitých aspektov týkajúcich sa subjektu údajov – napr. pracovného výkonu, ekonomickej situácie, záujmov, a pod.).
Spoločnosť môže pri správe osobných údajov urobiť subjekt údajov predmetom automatizovaného rozhodnutia, pokiaľ je takéto rozhodnutie nevyhnutné na uzavretie alebo plnenie zmluvy medzi subjektom údajov a Spoločnosťou, alebo ak je rozhodnutie povolené právnym predpisom Európskej únie alebo slovenského právneho poriadku súčasne vhodne zabezpečujúcim ochranu práv a slobôd a oprávnených záujmov dotknutej osoby, alebo ak dotknutá osoba udelila na takéto rozhodnutie výslovný súhlas.
Pokiaľ subjekt údajov nechce byť predmetom automatizovaného rozhodovania, vrátane profilovania, uvedie vo svojej žiadosti adresovanej Spoločnosti svoje identifikačné údaje, právo, ktoré prostredníctvom žiadosti uplatňuje a spôsob, akým si praje byť informovaný o opatreniach prijatých Spoločnosťou.

9. Za akých podmienok odovzdávame osobné údaje?
Osobné údaje môže Spoločnosť ako správca spracovávať priamo svojimi zamestnancami, alebo prostredníctvom tretích osôb (ďalej len „Spracovateľ“ alebo „Spracovatelia“), a to najmä osobami zaisťujúcimi pre Spoločnosť mzdovú agendu, personálnymi agentúrami, dopravu, poskytovateľmi IT služieb apod. Spoločnosť uzavrela s každým Spracovateľom zmluvu o spracovaní osobných údajov.

O tom, komu av akom rozsahu sú informácie odovzdávané, sa subjekt údajov dozvie z informácie, ktorú mu individuálne odovzdá (zašle) Spoločnosť.

Spracovatelia poskytli Spoločnosti dostatočné záruky zavedenia vhodných technických a organizačných opatrení tak, aby dané spracovanie spĺňalo požiadavky Nariadenia a aby bola zaistená ochrana práv subjektov. Všetci Spracovatelia doložili Spoločnosti dostatočné záruky nakladania s odovzdávanými osobnými údajmi.

Spoločnosť neodovzdáva osobné údaje tretím osobám úplatne.

Osobné údaje sa môžu zasielať do tretích krajín mimo Európskej únie a Európskeho hospodárskeho priestoru. O tom, komu av akom rozsahu sú informácie do tretích krajín mimo Európskej únie a Európsky hospodársky priestor odovzdávané, sa subjekt údajov dozvie z informácie, ktorú mu individuálne odovzdá (zašle) Spoločnosť.

10. Ako zabezpečujeme osobné údaje?
S prihliadnutím na stav techniky, náklady na vykonanie, povahu, rozsah, kontext a účely spracovávania aj na pravdepodobné a rôzne vážne riziká pre práva a slobody fyzických osôb Spoločnosť zaviedla vhodné technické a organizačné opatrenia, aby zabezpečila úroveň zabezpečenia osobných údajov zodpovedajúcu danému riziku najmä náhodnému alebo protiprávnemu zničeniu, strate, pozmeňovaniu, neoprávnenému sprístupneniu odovzdávaných, uložených alebo inak spracovávaných osobných údajov alebo neoprávnenému prístupu k nim.

Spoločnosť zaviedla nasledujúce opatrenia:
- systém úrovní oprávnení pre prístup k osobným údajom, autentizácia, autorizácia;
-  antivírusová ochrana;
- monitorovanie prístupov konkrétnych osôb k osobným údajom;
- monitorovanie zmien vykonaných konkrétnymi osobami v osobných údajoch;
- vytváranie a ukladanie odtlačkov súborov (hashovanie);
-  rozprestretie sieťovej služby a dát medzi väčší počet serverov;
-  zálohovanie.


Spoločnosť ako zamestnávateľ zaviazala svojich zamestnancov poverených nakladaním s osobnými údajmi v pracovných zmluvách, príp. iných zmluvách a vnútorných predpisoch mlčanlivosťou a záväzkom nakladať s osobnými údajmi výhradne podľa pokynov Spoločnosti ako správcu osobných údajov.

Okrem vyššie uvedených opatrení Spoločnosť (prostredníctvom týchto Podmienok) uložila zamestnancom a ďalším osobám v Spoločnosti, podieľajúcim sa na spracovaní osobných údajov, dodržiavaní nasledujúcich organizačných opatrení:
- obozretne zaobchádzať so zverenými aj nimi samými vytváranými dokumentmi, predovšetkým tieto uchovávať na miestach na to určených (napr. uzatvárateľné skrine), nenechávať ich nikdy voľne prístupné ani prístupné tretím osobám, vrátane spolupracovníkov;
- bezodkladne skartovať nepotrebné dokumenty a všeobecne si uvedomovať svoju zodpovednosť za zachovanie dôvernosti ich obsahu;
- pri nakladaní s osobnými údajmi užívať iba bezpečné spôsoby korešpondencie;
- v prípade používania elektronickej komunikácie mať na vedomie zvýšené riziko prípadného úniku informácií a používať zabezpečenú elektronickú poštu;
- neoznamovať osobné údaje tretím osobám, pokiaľ na to nie je daný dôvod;
- všetkými dostupnými prostriedkami chrániť osobné údaje a dokumenty ich obsahujúce pred odcudzením či akýmkoľvek zneužitím;
- bez výslovného schválenia nadriadeným zamestnancom bezdôvodne nevynášať z priestorov Spoločnosti žiadne dokumenty obsahujúce osobné údaje;
- riadne používať všetky mechanické a elektronické zabezpečovacie systémy, inštalované v objektoch Spoločnosti, v ktorých sú uchovávané dokumenty obsahujúce osobné údaje;
- dodržiavať pokyny Spoločnosti a ich vedúcich zamestnancov, týkajúce sa ochrany osobných údajov;
- podrobne sa zoznámiť s týmito Podmienkami, rovnako ako so všetkými ďalšími smernicami, inštrukciami či pokynmi Spoločnosti, upravujúcimi obozretné nakladanie s osobnými údajmi.
 
11. Záverečné ustanovenia
Tieto Podmienky boli schválené konateľom Spoločnosti dňa 20. mája 2018 a nadobudli účinnosť dňa 25. mája 2018. Za ich úplnosť, správnosť a aktuálnosť zodpovedá Jan Doležal. Tieto podmienky sú revidované a aktualizované pravidelne po uplynutí 12 mesiacov odo dňa, keď nadobudli účinnosť, alebo od poslednej revízie a aktualizácie, príp. častejšie, ak nastane potreba ich revízie a aktualizácie. Aktuálna verzia Podmienok je vždy k dispozícii na internetovej adrese www.trendly.sk
 
 
Nenechajte si ujsť novinky !
Košík
Celkom 0 € vč. DPH
Prejsť do košíka